Home > Ιστορίες Επιτυχίας > "SMART" τρόποι να πετύχεις τους στόχους σου.

"SMART" τρόποι να πετύχεις τους στόχους σου.

Με την άφιξη της νέας χρονιάς θέτεις νέους στόχους! Ξέρεις, όμως, ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να τους πραγματοποιήσεις; Το πρώτο βήμα είναι να βάζεις ‘έξυπνους’ στόχους και το δεύτερο βήμα είναι να είσαι μεθοδικός στην παρακολούθησή τους. Σε αυτό θα σε βοηθήσει το μοντέλο στοχοθέτησης “SMART”, του οποίου το ακρωνύμιο προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις:

S pecific (= Συγκεκριμένος)

M easurable (= Μετρήσιμος)

A chievable (= Εφικτός)

R ealistic (= Ρεαλιστικός)

T ime-Bound (= Χρονικά Δεσμευτικός)

Συνοπτικά και σύμφωνα με το SMART, oι στόχοι σου πρέπει να είναι ξεκάθαροι αναφορικά με το τί, πού, πώς και πότε επιθυμείς να συμβεί (S Συγκεκριμένοι). Να μπορείς να τους προσδιορίσεις ποσοτικά τους ίδιους, αλλά και τα οφέλη που θα σου παρέχουν (M Μετρήσιμοι). Να είνα<� πραγματοποιήσιμοι και όχι ουτοπικοί, να έχουν νόημα για εσένα ώστε να σε παρακινούν να τους υλοποιήσεις (A Εφικτοί). Να έχουν ένα ρεαλιστικό επίπεδο πραγματοποίησης της αλλαγής, σύμφωνα με τις δικές σου δυνατότητες, ικανότητες και συνθήκες ζωής (R Ρεαλιστικοί) και να δηλώνουν ξεκάθαρα το χρονικό πλαίσιο στο οποίο θα ολοκληρωθεί ο κάθε στόχος (T Χρονικά Δεσμευτικοί).

Για να δούμε όμως ένα παράδειγμα της SMART στοχοθέτησης στην πράξη. Έστω ότι ο στόχος είναι η μείωση της υψηλής χοληστερίνης:

S Συγκεκριμένος: Εντάσεις στην καθημερινή σου διατροφή το Becel ProActiv, καθώς οι φυτικές στερόλες που περιέχει μειώνουν αποδεδειγμένα τη χοληστερόλη.

M Μετρήσιμος: Καταναλώνεις καθημερινά τουλάχιστον 3 μερίδες Becel ProActiv (η μία μερίδα Becel ProActiv αντιστοιχεί σε 10 γραμμάρια προϊόντος επάλειψης).

A Εφικτός: 3 μερίδες Becel ProActiv μπορούν εύκολα να ενταχθούν στην καθημερινή σου διατροφή, με κλασικούς αλλά και πιο ευφάνταστους τρόπους. Για παράδειγμα 1 φέτα ψωμί με Becel ProActiv και μέλι στο πρωινό, 1 αραβική πίτα σαν σνακ στο γραφείο και 1 σαλάτα ζυμαρικών για ελαφρύ γεύμα ή δείπνο.

R Ρεαλιστικός: Δίνεις ‘χώρο’ και ‘χρόνο’ στα γεύματα, τόσο ώστε να μπορείς να εντάξεις εύκολα τις νέες σου συνήθειες στην καθημερινότητά σου. Αφιερώνεις 15 λεπτά για το πρωινό σου, το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας σου, καθώς και 10 λεπτά κάθε ημέρα για να ετοιμάσεις το σνακ που θα πάρεις μαζί σου στο γραφείο.

T Χρονικά Δεσμευτικός: Καταναλώνοντας 3 μερίδες Becel ProActiv καθημερινά, η χοληστερόλη μειώνεται κατά 7-12,5% μέσα σε διάστημα 2-3 εβδομάδων (και πάντα στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής και ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής).

Μπορείς να αποτυπώσεις κάθε SMART στόχο σου σε χαρτί, με παρόμοιο τρόπο όπως εδώ! Άλλωστε όσοι γράφουν τους στόχους τους έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να τους πετύχουν! Οπότε αφιέρωσε λίγα λεπτά στην καταγραφή τους και φρόντιζε να παρακολουθείς την πρόοδό τους τακτικά όχι σαν μορφή πίεσης αλλά σαν ένα δημιουργικό κίνητρο για να συνεχίζεις την προσπάθειά σου! Καλή χρονιά!