Συχνές ερωτήσεις

Συχνές ερωτήσεις

Ερωτήσεις για τα προϊόντα Becel ProActiv

Πώς μειώνει το Becel ProActiv τη χοληστερίνη;

Τα προϊόντα Becel ProActiv περιέχουν φυτικές στερόλες, οι οποίες μπλοκάρουν την απορρόφηση της χοληστερίνης από το έντερο. Καταναλώνοντας 1,5 έως 2,4g φυτικών στερολών την ημέρα, μπορεί να μειωθεί η χοληστερίνη LDL από 7% έως 10% σε μόλις 2-3 εβδομάδες, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής

Σε ποιους απευθύνονται τα προϊόντα Becel ProActiv;

Τα προϊόντα Becel ProActiv είναι κατάλληλα για όσους θέλουν να μειώσουν ή να ελέγξουν τα επίπεδα της χοληστερίνης τους. Μπορείτε να τα ενσωματώσετε στην καθημερινή σας διατροφή, στα πλαίσια ενός υγιεινού τρόπου ζωής ή να τα προσθέσετε στη φαρμακευτική αγωγή που ακολουθείτε, όπως οι στατίνες, για τη μείωση της χοληστερίνης. Αν ακολουθείτε φαρμακευτική αγωγή, πρέπει να ζητήσετε τη συμβουλή του γιατρού σας για την καταλληλότητα των προϊόντων Becel ProActiv στη δική σας περίπτωση, γιατί οι φυτικές στερόλες έχουν αθροιστική δράση με τις στατίνες, και πιθανόν να χρειάζεται τροποποίηση της φαρμακευτικής αγωγής. Τα προϊόντα Becel ProActiv πιθανόν να μην ενδείκνυνται για εγκύους και θηλάζουσες γυναίκες ή για παιδιά κάτω των 5 ετών, γιατί είναι προϊόντα χαμηλών λιπαρών και πιθανόν αυτές οι ομάδες του πληθυσμού να χρειάζονται παραπάνω λιπαρά στο διαιτολόγιό τους.

Πόσο συχνά πρέπει να καταναλώνω προϊόντα Becel ProActiv;

Τα προϊόντα Becel ProActiv πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση. Τρεις μερίδες την ημέρα από τα προϊόντα επάλειψης, γάλακτος ή γιαουρτιού ή ένα μόνο ρόφημα γιαουρτιού σας προσφέρουν την ενδεδειγμένη ημερήσια πρόσληψη φυτικών στερολών για τη μείωση της χοληστερίνης. Η κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων δεν έχει επιπλέον όφελος.

Τι γίνεται αν δεν καταναλώσω την ενδεδειγμένη ημερήσια ποσότητα;

Τα προϊόντα Becel ProActiv δρουν σε διαρκή βάση, φιλτράροντας τη χοληστερίνη από το αίμα, επομένως αν παραλείψετε την κατανάλωση της ενδεδειγμένης ποσότητας, φροντίζετε μεν την χοληστερίνη σας, αλλά δεν θα παρατηρήσετε μείωση. Αν σταματήσετε να καταναλώνετε προϊόντα Becel ProActiv, θα δείτε τα επίπεδα της χοληστερίνης σας να ανεβαίνουν ξανά. Αν, λοιπόν, έχετε πρόσφατα καταφέρει να μειώσετε τη χοληστερίνη σας και θέλετε να τη διατηρήσετε σε χαμηλά επίπεδα, πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά προϊόντα Becel ProActiv ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Μπορώ να καταναλώνω Becel ProActiv χωρίς καμία άλλη αλλαγή στη διατροφή μου;

Για καλύτερα αποτελέσματα, το Becel ProActiv πρέπει να καταναλώνεται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Αυτό σημαίνει ότι στόχος μας πρέπει να είναι:

  • Να τρώμε τουλάχιστον 5-6 μερίδες φρούτων ή λαχανικών κάθε μέρα. 
  • Να τρώμε λιπαρά ψάρια πλούσια σε ω-3, όπως σολομό, σκουμπρί, σαρδέλες, μία ή δύο φορές την εβδομάδα. 
  • Να επιλέγουμε προϊόντα ολικής άλεσης.
  • Να προτιμάμε το μαγείρεμα στη σχάρα, στο φούρνο ή σε αντικολλητικό τηγάνι με λίγο λάδι.
  • Να επιλέγουμε τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά (ιδιαίτερα χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και σε trans λιπαρά). 
  • Να βάζουμε λιγότερο αλάτι στα φαγητά μας (είναι καλύτερο να το αποφεύγουμε τελείως) και να 
    προτιμάμε τρόφιμα με λιγότερο νάτριο.

Ερωτήσεις για τη χοληστερίνη

Τι σημαίνει «υψηλή» χοληστερίνη;

Η χοληστερίνη είναι δύο ειδών. Η «κακή» LDL-χοληστερίνη, που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων και ή «καλή» HDL-χοληστερίνη, που προστατεύει τον οργανισμό. Τα αυξημένα επίπεδα χοληστερίνης, συνήθως, αντιστοιχούν σε τιμές ολικής χοληστερίνης υψηλότερες από 190 mg/dl. Αν όμως η «καλή» χοληστερίνη είναι υψηλή, τότε μπορεί η τιμή της ολικής χοληστερίνης να είναι υψηλότερη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος εκδήλωσης καρδιακών νοσημάτων. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε ότι αν συνυπάρχουν και άλλοι παράγοντες κινδύνου, η εκτίμηση των σωστών επιπέδων χοληστερίνης πρέπει να γίνει εξατομικευμένα από τον γιατρό μας.

Πώς μπορεί να αυξηθεί η τιμή της «καλής» χοληστερίνης;

Η «καλή» (HDL) χοληστερίνη μπορεί να αυξηθεί με περισσότερη σωματική δραστηριότητα.

Υπάρχει κίνδυνος να πέσει υπερβολικά η τιμή της χοληστερίνης μου;

Το Becel ProActiv μειώνει την «κακή» LDL-χοληστερίνη, χωρίς όμως να επηρεάζει το επίπεδο της «καλής» HDL χοληστερίνης. Μελέτες έχουν δείξει ότι για την πλειοψηφία των ανθρώπων το όφελος για την υγεία της καρδιάς από τη μείωση των επιπέδων της κακής χοληστερίνης είναι πολύ μεγάλο, ενώ δεν υπάρχει κατώτατο όριο. Πρέπει, ωστόσο, να συζητήσετε με το γιατρό σας για τις ενδεδειγμένες τιμές χοληστερίνης στη δική σας περίπτωση.

Ερωτήσεις για τις φυτικές στερόλες

Ποια είναι η ενδεδειγμένη κατανάλωση φυτικών στερολών για τη μείωση της χοληστερίνης;

Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι η κατανάλωση περίπου 2g* φυτικών στερολών την ημέρα, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής συμβάλλει στην μείωση της χοληστερίνης.
Η δράση των φυτικών στερολών του Becel ProActiv στη μείωση της χοληστερίνης επιτυγχάνεται με καθημερινή κατανάλωση. Πρέπει να καταναλώνετε κάθε μέρα 2-3 μερίδες Becel ProActiv με φυτικές στερόλες και να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή. 
Η κατανάλωση προϊόντων Becel ProActiv αποτελεί μόνο μία από τις συστάσεις για δίαιτα, ωφέλιμη για την καρδιά. Μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Απολαύστε τα στο πρωινό, στο μεσημεριανό ή στο βραδινό. Για παράδειγμα: 

  • Αλείψτε τη μαργαρίνη Becel ProActiv σε ψωμί ολικής άλεσης στο πρωινό.
  • Δοκιμάστε το με πολύσπορο ψωμί σε σάντουιτς. 
  • Προσθέστε το στα λαχανικά του βραδινού σας γεύματος.

* 1,5-2,4 γρ. φυτικών στερολών μειώνουν τη χοληστερίνη κατά 7-10% σε μόλις 2-3 εβδομάδες.

Υπάρχουν φυτικές στερόλες σε άλλες τροφές;

Ναι. Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φυτικά έλαια, οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά και τα όσπρια περιέχουν φυτικές στερόλες, σε μικρές όμως ποσότητες. Για να λάβετε 2g φυτικών στερολών πρέπει να καταναλώσετε 425 ντομάτες ή 210 καρότα ή 150 μήλα ή 83 πορτοκάλια.

Αρκεί η κατανάλωση τροφών με φυτικές στερόλες για τη μείωση της χοληστερίνης;

Όχι. Πρέπει να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και περισσότερα φρούτα και λαχανικά (τουλάχιστον πέντε μερίδες την ημέρα), λιπαρά ψάρια (τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα), άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά. Η προσθήκη τροφών που περιέχουν φυτικές στερόλες σίγουρα θα βοηθήσει, πρέπει όμως να υιοθετήσετε και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, να αθλείστε και να σταματήσετε το κάπνισμα.

Ερωτήσεις για τη διατροφή

Τα οστρακοειδή είναι βλαβερά για τα επίπεδα της χοληστερίνης;

Τα οστρακοειδή μπορεί να περιέχουν υψηλά ποσοστά διαιτητικής χοληστερίνης - όπως και ο κρόκος του αυγού, το συκώτι και τα αυγά των ψαριών - αλλά επηρεάζουν ελάχιστα τη χοληστερίνη του αίματος. Αν τα καταναλώνετε στο πλαίσιο μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής δεν εγκυμονούν κανένα κίνδυνο για την υγεία σας.

Αν αφαιρέσω τα γαλακτοκομικά από το διαιτολόγιό μου, θα μπορέσω να μειώσω τη χοληστερίνη μου;

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία αυξάνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης. Τα γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά, το αποβουτυρωμένο γάλα και τα γιαούρτια χαμηλών λιπαρών είναι πιο ωφέλιμα για την καρδιά, γιατί περιέχουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά. Επιπλέον, περιέχουν ασβέστιο, απαραίτητο για γερά και υγιή κόκαλα.

Τι γίνεται με τις τροφές που περιέχουν «μηδενική χοληστερίνη»;

Το μεγαλύτερο μέρος της χοληστερίνης στο σώμα μας παράγεται στο συκώτι, και μόνο ένα μικρό μέρος προέρχεται από τη διατροφή μας. Η ποιότητα των λιπαρών που καταναλώνουμε έχει μεγαλύτερη επίδραση στη χοληστερίνη του αίματος από ότι η ποσότητα της διαιτητικής χοληστερίνης που προσλαμβάνουμε. Αν τρώμε πολλά κορεσμένα και τρανς λιπαρά, τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα μας θα αυξηθούν. Για πιο υγιεινή διατροφή πρέπει να τρώμε λιγότερα κορεσμένα και περισσότερα ακόρεστα λιπαρά.

Αρκεί να σταματήσω να καταναλώνω «κακά» λιπαρά;

Όχι. Αν και η μειωμένη κατανάλωση κορεσμένων και τρανς λιπαρών είναι μια συνήθεια ιδιαίτερα ωφέλιμη για την καρδιά υπάρχουν και άλλοι εξίσου σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς και αφορούν τόσο τη διατροφή όσο και τον τρόπο ζωής μας. Οι συστάσεις είναι:

  • Να ακολουθούμε τις συμβουλές των τοπικών και διεθνών φορέων υγείας ή να ενημερωνόμαστε από εξειδικευμένο διαιτολόγο για μια πιο υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
  • Να τρώμε μικρή ποσότητα ακόρεστων λιπαρών κάθε μέρα, σύμφωνα με τις συμβουλές των τοπικών και διεθνών φορέων υγείας ή του διαιτολόγου μας
  • Να ενημερωνόμαστε από εξειδικευμένο διαιτολόγο
  • Να αυξήσουμε την κατανάλωση φυτικών ινών - ειδικά των υδατοδιαλυτών
  • Να κόψουμε το κάπνισμα
  • Να διαχειριστούμε αποτελεσματικά το στρες
  • Να βάλουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας
  • Να προσπαθούμε να διατηρούμε το βάρος μας στα επιθυμητά επίπεδα και να έχουμε καλή φυσική κατάσταση.

Αν ακολουθήσω ένα διαιτολόγιο φυτοφαγίας, θα μπορέσω να μειώσω τη χοληστερίνη μου;

Δεν χρειάζεται να απέχετε από την κατανάλωση κρέατος για να μειώσετε τη χοληστερίνη σας. Αντιθέτως, αντικαταστήστε τα κορεσμένα λιπαρά στο διαιτολόγιό σας με ακόρεστα λιπαρά, καταναλώστε άπαχα κρέατα, πολλά φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης και γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά.

Υπάρχουν υγιεινές εναλλακτικές για τα παραδοσιακά σνακ;

Ναι, δείτε εδώ μερικές προτάσεις:
Λαχανικά με ντιπ χαμηλών λιπαρών 
Ελιές, ντοματίνια ή ανάλατοι ξηροί καρποί 
Γιαούρτια με μειωμένα λιπαρά 
Φρούτα - φρέσκα, κατεψυγμένα, αποξηραμένα ή σε κονσέρβα 
Βουτήματα και κουλουράκια χωρίς trans λιπαρά και με χαμηλές θερμίδες, κέικ χαμηλών λιπαρών ή ψωμί από βυνάλευρο 
Κράκερ και τυρί κότατζ με χαμηλά λιπαρά

Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στη γραμμή καταναλωτή στο τηλέφωνο
800 11 99099

Όλα για Φυτικές στερόλες >Δες και αυτό

Όλα για Φυτικές στερόλες >