Ζήστε ισορροπημένα

Ζήστε ισορροπημένα

Για να μπορούμε να στεκόμαστε και να έχουμε αίσθηση ισορροπίας απαιτείται η σύγχρονη λειτουργία ενός σύνθετου συστήματος που περιλαμβάνει τους μύες, το εσωτερικό του αυτιού, την όραση και τον εγκέφαλό μας. Είτε χρειάζεστε ισορροπία όταν αθλείστε, όπως όταν κάνετε σκέιτ ή σκι, όταν χορεύετε ή όταν περπατάτε, είτε απλώς για να νιώθετε και να είστε υγιείς, δραστήριοι και αυτόνομοι όταν περάσουν τα χρόνια, είναι σίγουρο ότι θα βοηθηθείτε αν ενσωματώσετε ασκήσεις βελτίωσης της ισορροπίας στην καθημερινή σας ρουτίνα.

Δοκιμάστε αυτές τις κινήσεις, ξεκινώντας με τις ευκολότερες και προχωρώντας προς τις πιο απαιτητικές. Αν η ισορροπία σας δεν είναι καλή, αν νιώθετε ίλιγγο και αστάθεια, ζητήστε από κάποιον να σας βοηθήσει ή να σας προσέχει.

Εξασκηθείτε σε καθημερινή βάση

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βελτιώσετε την ισορροπία σας κάνοντας τις καθημερινές σας δραστηριότητες:

  • Ενώ περιμένετε το φούρνο μικροκυμάτων: σταθείτε με τα δύο πόδια στο δάπεδο και με τα χέρια τεντωμένα στο πλάι. Μείνετε σε αυτή τη θέση για 15 έως 30 δευτερόλεπτα.
  • Ενώ βουρτσίζετε τα δόντια σας: σταθείτε στο ένα πόδι, αλλάζοντας πόδι κάθε 15 ή 30 δευτερόλεπτα. Εύκολο; Δοκιμάστε το με τα μάτια κλειστά!
  • Ενώ δουλεύετε στο γραφείο σας: κάντε απλές εκτάσεις σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στρίβετε αργά το κεφάλι σας από αριστερά προς τα δεξιά ή λυγίζετε τη μέση στρέφοντας τον κορμό σας δεξιά και αριστερά.

Προσαρμόστε την άσκησή σας

Προσαρμόστε κατάλληλα το πρόγραμμα άσκησης που ακολουθείτε, προκειμένου να βελτιώσετε την ισορροπία σας.

  • Αν το περπάτημα είναι σημαντικό μέρος της καθημερινής σας άσκησης, επιλέξτε διαφορετικής μορφολογίας εδάφη. Δοκιμάστε εναλλαγές ανηφόρας-κατηφόρας, περπατήστε στην παραλία, στο χορτάρι του πάρκου ή στο ανώμαλο έδαφος του βουνού ή ενός μονοπατιού.
  • Αν γυμνάζεστε με βαράκια, δοκιμάστε να σταθείτε στο ένα πόδι και κατόπιν στο άλλο, όταν κάνετε ασκήσεις ενδυνάμωσης των δικεφάλων. Μην ξεχνάτε να κρατάτε τους κοιλιακούς μύες σας σφιχτούς.
  • Δοκιμάστε Tai Chi ή γιόγκα. Πολλές από τις κινήσεις σε αυτά τα είδη γυμναστικής απαιτούν εξάσκηση της ισορροπίας με τη μετατόπιση του βάρους σας, τη στήριξη στο ένα πόδι και την κίνηση του κεφαλιού σε διαφορετικές γωνίες.

Προχωρήστε σε υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας

Αφού εξοικειωθείτε με μερικές βασικές ασκήσεις βελτίωσης της ισορροπίας, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε όργανα που ανεβάζουν το επίπεδο δυσκολίας, όπως μια μπάλα ισορροπίας, μια πλατφόρμα balance trainer ή ένα δίσκο ισορροπίας. Αυτά τα όργανα μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την ευκαμψία και τη σταθερότητα του κορμού, και αποτελούν ιδανική προσθήκη σε κάθε πρόγραμμα άσκησης.

Όλα για Υγιεινός τρόπος ζωής >Δες και αυτό

Όλα για Υγιεινός τρόπος ζωής >