Home > μείωσε τη χοληστερίνη > Τρώμε υγιεινά > Πώς να Ξεκινήσετε μια Υγιεινή Διατροφή κι έναν Υγιεινό Τρόπο Ζωής
Πώς να Ξεκινήσετε μια Υγιεινή Διατροφή κι έναν Υγιεινό Τρόπο Ζωής

Πώς να Ξεκινήσετε μια Υγιεινή Διατροφή κι έναν Υγιεινό Τρόπο Ζωής

Τι είναι όμως ο υγιεινός τρόπος ζωής; Με την πλειοψηφία, από διασημότητες μέχρι bloggers, να προσφέρουν συμβουλές σχετικά με το θέμα, δεν είναι περίεργο που πολλοί από εμάς αγωνιζόμαστε να βρούμε ένα εφικτό σχέδιο δράσης. Ο υγιεινός τρόπος ζωής δε χρειάζεται να είναι τόσο περίπλοκος! Μπορείτε να επιτύχετε καλά επίπεδα στην υγεία και διατροφή σας, κάνοντας κάποιες πολύ απλές αλλαγές στην καθημερινότητά σας που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Διαβάστε παρακάτω πέντε από τις κορυφαίες συμβουλές μας για διατροφή και υγεία!

Πώς να διατηρήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και μια υγιεινή διατροφή: 5 κορυφαίες συμβουλές

Συμβουλή #1: Αντικαταστήστε τα κακά λιπαρά με καλά λιπαρά.

Κάποιες φορές είναι παραπλανητικό να θεωρούμε όλα τα λιπαρά ανθυγιεινά, γιατί κάτι τέτοιο δεν ισχύει – υπάρχουν κακά είδη λιπαρών, αλλά υπάρχουν και καλά είδη. Ως “κακά” λιπαρά θεωρούνται τα κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στο κρέας, τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα και σε πολλά έτοιμα τρόφιμα. Τα “καλά” λιπαρά (βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα φυτικά έλαια και τα λιπαρά ψάρια) είναι ακόρεστα και πολύ χρήσιμα για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς.

Επομένως, ποιος είναι ο λόγος να επιλέξετε ακόρεστα λιπαρά; Η αντικατάσταση κορεσμένων λιπαρών με ακόρεστα στη διατροφή σας μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της “κακής” χοληστερίνης (έναν από τους παράγοντες κινδύνου εμφάνισης της στεφανιαίας νόσου) στο αίμα σας*. Συνεπώς, μικρά βήματα για να αντικαταστήσετε τα κακά με καλά λιπαρά είναι μια καλή ιδέα για να ξεκινήσετε.

Συμβουλή #2: Η διατροφή κατέχει βασικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής

Πόσοι από εμάς αφιερώνουν χρόνο στο μαγείρεμα; Είναι πολύ εύκολο, μέσα στις πολυάσχολες ζωές μας, να αντιμετωπίζουμε το μαγείρεμα σαν μια ενόχληση και να μη φροντίζουμε τη διατροφή μας. Αλλά, αν ο στόχος σας είναι ο υγιεινός τρόπος ζωής, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στην ισορροπημένη διατροφή.

Δε χρειάζεται να είστε μεγάλος σεφ για να απολαμβάνετε το καλό φαγητό. Απλά πρέπει να προετοιμάζετε τι χρειάζεται να αγοράσετε, να αφιερώσετε λίγο χρόνο στο μαγείρεμα καθημερινά και να μάθετε πώς να δημιουργήσετε μια ισορροπημένη διατροφή. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε με το τελευταίο – κάντε κλικ εδώ για τον οδηγό μας για μια ισορροπημένη διατροφή, εδώ για τις συνταγές μας και εδώ για το διαιτολόγιο μείωσης χοληστερίνης, αν έχετε υψηλή χοληστερίνη.

Το να αφιερώνετε χρόνο στην προετοιμασία του φαγητού σας μπορεί να σας χαλαρώσει: σκεφτείτε όταν κάνετε τα ψώνια, όταν μαγειρεύετε και όταν τρώτε, πόσο χαλαρώνετε. Το αξίζετε!

Συμβουλή #3: Αυξήστε τους παλμούς της καρδιάς σας με μισή ώρα άσκησης κάθε μέρα.

Μισή ώρα μέτριας άσκησης την ημέρα μπορεί να μην ακούγεται ως πολύς χρόνος, αλλά είναι αρκετή για να ξεκινήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Αν δυσκολεύεστε στην αρχή, προσπαθήστε να σκεφτείτε δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα πόδια, όπως το να πηγαίνετε στα μαγαζιά, να κουρεύετε το γκαζόν, να παίζετε με τα κατοικίδια, τα παιδιά ή τα εγγόνια σας.

Σκεφτείτε να ασχοληθείτε με μια δραστηριότητα, όπως το κολύμπι ή το τρέξιμο, κάποιες φορές την εβδομάδα. Αν δεν απολαμβάνετε αυτό που κάνετε, θα δυσκολευτείτε να συνεχίσετε να ασκείστε, γι’ αυτό δοκιμάστε πολλές, διαφορετικές δραστηριότητες. Ίσως το πιλάτες, για παράδειγμα, μπορεί να αποτελέσει μέρος του υγιεινού τρόπου ζωής σας.

Συμβουλή #4: Να κοιμάστε αρκετά και καλά.

Ο ύπνος είναι άλλη μια ανάγκη που πρέπει να παίρνουμε σοβαρά και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τα οφέλη του.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για την ποιότητα του ύπνου σας είναι να αφαιρέσετε όλους τους αντιπερισπασμούς από το δωμάτιο: η τηλεόραση, τα δυνατά φώτα, ακόμα και το κινητό σας τηλέφωνο. Δοκιμάστε να πέφτετε για ύπνο την ίδια ώρα καθημερινά. Μπορείτε να απολαύσετε το επεισόδιο της αγαπημένης σας σειράς την επόμενη μέρα – ειδικά, εφόσον δε θα έχετε περάσει ένα απαιτητικό πρωινό στη δουλειά, παλεύοντας να μείνετε ξύπνιοι. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται οκτώ ώρες ύπνο, οπότε στοχεύστε σε αυτές και το σώμα σας θα σας ευγνωμονεί.

Συμβουλή #5: Αποφύγετε το άγχος.

Όλοι χρειαζόμαστε κάποιο χώρο για να χαλαρώσουμε και να ηρεμήσουμε, είτε είναι στην κουζίνα μαγειρεύοντας, είτε στο δωμάτιο διαβάζοντας ή απλά στο κρεβάτι χαλαρώνοντας, στο τέλος της ημέρας. Προσπαθήστε να αφήνετε χρόνο και χώρο για ηρεμία στη ζωή σας, καθορίζοντας ένα δωμάτιο χαλάρωσης.

Αν μένετε μαζί με την οικογένεια σας, ίσως χρειάζεστε να δημιουργήσετε μια ζώνη χαλάρωσης. Δοκιμάστε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο – συνδυάστε το με αρωματικά κεριά, άλατα μπάνιου και το αγαπημένο σας βιβλίο ή τη μουσική. Αν δεν έχετε μπανιέρα, δοκιμάστε κάποια απολεπιστικά σώματος και την αγαπημένη σας μουσική που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αποφορτίζεστε από το καθημερινό άγχος, χαλαρώνοντας στο μπάνιο του σπιτιού σας.

* Τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης είναι παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση στεφανιαίας καρδιακής νόσου. Η στεφανιαία νόσος έχει πολλούς παράγοντες κινδύνου και η μεταβολή ενός από αυτούς ενδέχεται να έχει ή να μην έχει ευεργετικό αποτέλεσμα.

Όλα για Τρώμε υγιεινά >Επίσης ενδιαφέρον για σένα

Όλα για Τρώμε υγιεινά >