Home > μείωσε τη χοληστερίνη > Τρώμε υγιεινά > Τι είναι οι φυτικές ίνες;
Τι είναι οι φυτικές ίνες;

Τι είναι οι φυτικές ίνες;

Οι φυτικές ίνες βρίσκονται αποκλειστικά σε τρόφιμα που προέρχονται από φυτά, και είναι σύνθετοι υδατάνθρακες με σημαντικό ρόλο στη διατήρηση μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής.

Οι συνιστώμενες ποσότητες κατανάλωσης φυτικών ινών που είναι απαραίτητες για το ανθρώπινο σώμα κυμαίνονται μεταξύ 20g με 35g την ημέρα, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία. 

Επομένως, τι είναι οι φυτικές ίνες, και γιατί είναι καλό να τρώμε περισσότερες;

Γιατί χρειαζόμαστε φυτικές ίνες;

Οι φυτικές ίνες συνιστούν το βρώσιμο τμήμα των φυτικών τροφίμων και η σημαντικότητά τους έγκειται στο γεγονός ότι διέρχονται από τον οργανισμό, δίχως να απορροφώνται από αυτόν. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το σύνολο των διαιτητικών και λειτουργικών ινών, οι οποίες περιέχουν αμυλούχους πολυσακχαρίτες (όπως κυτταρίνη, πηκτίνες κτλ.), ολιγοσακχαρίτες (ινουλίνη) και άλλα παρόμοια φυτικά συστατικά. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες περιλαμβάνουν έναν τύπο αμύλου που αντιστέκεται στην πέψη στο λεπτό έντερο με αποτέλεσμα να εισέρχεται στο παχύ έντερο ανέπαφο. Σε αυτό οφείλει και την ονομασία του ως ανθεκτικό άμυλο. 

Ανάλογα με τη διαλυτότητά τους, οι φυτικές ίνες διακρίνονται στις εξής δύο κατηγορίες: διαλυτές και αδιάλυτες.

  • Η σπουδαιότητα των αδιάλυτων φυτικών ινών αναγνωρίζεται, κυρίως, στο ότι συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, δρώντας κατά της δυσκοιλιότητας στην πρόληψη κατά του καρκίνου του εντέρου, ενώ παράλληλα μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης εκκολπωμάτωσης και αιμορροΐδων. Αντίστοιχα, η σημασία των διαλυτών φυτικών ινών διακρίνεται στη ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, λόγω της ικανότητας που έχουν να επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης και την απορρόφηση των υδατανθράκων. Ακόμη, κάποιες μεμονωμένες διαλυτές φυτικές ίνες συμβάλλουν στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων χοληστερίνης.

Να σημειωθεί ότι για το μεγαλύτερο δυνατό όφελος, οι πηγές πρόσληψης των φυτικών ινών είναι απαραίτητο να εναλλάσσονται στη διατροφή μας.

Ποιες είναι οι τροφές με φυτικές ίνες;

Όλες οι φυτικές τροφές περιέχουν, τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Πιο συγκεκριμένα, θα βρείτε τις διαλυτές φυτικές ίνες σε τροφές, όπως τα όσπρια (φακές, ρεβίθια, φασόλια), τα φρούτα (αχλάδια, μήλα, πορτοκάλια, φράουλες, βερίκοκα, ροδάκινα), τα λαχανικά (λάχανο, μαρούλι, αγκινάρες, κρεμμύδια, καλαμπόκι, τομάτα, μπρόκολο, αρακάς, φασολάκια) και τα προϊόντα βρώμης. Αντίστοιχα, θα βρείτε τις αδιάλυτες φυτικές ίνες σε τρόφιμα, όπως τα σιτηρά, το ψωμί ολικής άλεσης, το πίτουρο σιταριού και στους ξηρούς καρπούς και σπόρους, οι οποίοι είναι, επιπλέον, καλή πηγή ακόρεστων λιπαρών.

Φυτικές ίνες και χοληστερίνη: διατροφικές ιδέες για να δοκιμάσετε

Αν ενδιαφέρεστε να μειώσετε τη χοληστερίνη σας στα επιθυμητά επίπεδα, μην παραλείπετε τις φυτικές ίνες σε συνδυασμό με την ποικιλία προϊόντων Becel ProActiv που περιέχουν πρόσθετες φυτικές στερόλες*. Παρακάτω, θα βρείτε μερικούς τρόπους, για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών, ενώ απολαμβάνετε τη σειρά προϊόντων Becel ProActiv που περιλαμβάνει προϊόντα επάλειψης και γάλακτος, ροφήματα γιαουρτιού και επιδόρπιο γιαουρτιού και:

  • Φτιάξτε ένα smoothie φρούτων: αναμείξτε δημητριακά ολικής άλεσης με δύο φρούτα και προσθέστε ένα από τα γευστικά ροφήματα γιαουρτιού μας: με Κλασική γεύση, Φράουλα, Πορτοκάλι ή Ρόδι - Φραμπουάζ.
  • Σερβίρετε μούσλι με 200ml από το προϊόν με γάλα Becel ProActiv μαζί με κομμένα ή αποξηραμένα φρούτα και μια δόση ξηρών καρπών και σπόρων.
  • Φτιάξτε σάντουιτς ή τοστ με ψωμί ολικής άλεσης από βρώμη ή κριθάρι και προσθέστε ένα από τα προϊόντα επάλειψης Becel ProActiv μαζί με τα αγαπημένα σας υλικά για σάντουιτς. Οι συνταγές μας για σνακ και σάντουιτς είναι εδώ, για να σας δώσουν έμπνευση!
  • Συνδυάστε λίγο από το προϊόν επάλειψης Becel ProActiv με φρεσκοκομμένο βασιλικό, σκόρδο και κουκουνάρι και λιώστε το πάνω σε ριζότο κριθαριού.

Χρειάζεστε ακόμα περισσότερη έμπνευση; Μπορείτε να βρείτε τις υπόλοιπες υγιεινές συνταγές μας εδώ.

* Το Becel ProActiv περιέχει πρόσθετες φυτικές στερόλες. Οι φυτικές στερόλες είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι μειώνουν τη χοληστερίνη στο αίμα. Η ημερήσια κατανάλωση 1,5-2,4g φυτικών στερολών μπορεί να μειώσει τη χοληστερίνη 7-10% σε 2-3 εβδομάδες από την έναρξη κατανάλωσης, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής, ο οποίος περιλαμβάνει αρκετά φρούτα και λαχανικά.

Όλα για Τρώμε υγιεινά >Δες και αυτό

Όλα για Τρώμε υγιεινά >